مهم‌ترین دانشگاه‌های دارای بورسیه ایتالیا

معرفی مهم‌ترین دانشگاه‌های دارای بورسیه ایتالیا

در قسمت قبل در رابطه با مراحل درخواست بورسیه تحصیلی و ارائه ترجمه ایتالیایی مدارک لازم اطلاعات کاملی خدمتتان ارائه دادیم. حال بهتر است به معرفی برخی از دانشگاه‌ های کشور ایتالیا که به دانشجویان بورسیه ارائه می‌ دهند، بپردازیم.

دانشگاه کاتولیکا (Cattolica) ایتالیا

برای تحصیل در دانشگاه کاتولیکا می‌ توانید از بورسیه تحصیلی بین‌ المللی ایتالیا استفاده کنید. این بورسیه برای دانشجویان بین‎ المللی دوره کارشناسی قابل استفاده بوده و با وجود آن ۳۷ درصد از کل هزینه ‎های تحصیل کاهش پیدا می‎کند. این بورسیه سالانه تمدید می‌ شود و دانشجویان برای استفاده از آن باید در تاریخ مقرر فارغ التحصیل شوند؛ در غیر این صورت هزینه ‎های اضافی تحصیل به عهده شخص دانشجو خواهد بود!

دانشگاه بولونیا (Bologna) ایتالیا

دانشجویان زیر ۳۰ سال می‎ توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه بولونیا از بورسیه تحصیلی استفاده کنند. بورسیه دانشگاه بولونیا شامل پوشش کامل شهریه و کمک هزینه تحصیلی ۱۱ هزار یورویی برای یک سال تحصیلی است. متقاضیانی که قصد استفاده از این بورسیه را دارند باید مطابق مقطع تحصیلی خود نمره آزمون آیلتس متفاوتی را کسب کنند که برای کسب اطلاعات کامل‎تر در این زمینه بهتر است به سایت دانشگاه بولونیا مراجعه کنید.

دانشگاه سیه نا ایتالیا

بورسیه تحصیلی دانشگاه سیه نا شامل کمک هزینه تحصیلی، اقامت رایگان و وعده‎ های غذایی رایگان می‌ شود. این بورسیه برای دانشجویانی است که از شرایط مالی خوبی برخوردار نیستند. بنابراین برای اخذ این بورسیه ارائه مدارکی مانند درآمد و دارایی و گواهی وضعیت مالی خانواده دانشجو ضروری است. این مدارک باید ترجمه شده باشند.

دانشگاه بوکونی (Bocconi) ایتالیا

امکان اخذ بورسیه و اسکالرشیپ از دانشگاه بوکونی ایتالیا در شهر میلان برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی فراهم است. با اخذ این بورسیه دانشجو به طور کامل از پرداخت شهریه معاف شده و می‎تواند از محل اقامت رایگان نیز برخوردار شود.

دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشجویان کشورهای جهان سومی دانشگاه پلی تکنیک میلان در صورتی که وضعیت مالی خوبی نداشته باشند می‌ توانند از بورسیه این دانشگاه استفاده کنند. بورسیه دانشگاه پلی تکنیک میلان برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا قابل استفاده بوده و دانشجویان می ‎توانند با اثبات وضعیت اقتصادی و مالی خانواده خود از این بورسیه استفاده کنند.

 

.