شرایط کلی اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های ایتالیا

 

مراحل اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا

ابتدا بررسی کنید که آیا شرایط لازم برای اخذ بورسیه ‎های تحصیلی کشور ایتالیا را دارید یا خیر؟ از این شرایط می‎توان به نمره آیلتس، معدل دیپلم یا دوره کارشناسی و مواردی از این دست اشاره کرد. در ادامه به بررسی این شرایط می‎ پردازیم و اطلاعات کامل‎تری در این زمینه خدمتتان ارائه می ‎کنیم.

در کنار مدارک گفته شده بهتر است توصیه‎ نامه‌ ای را از اساتید دانشگاه خود دریافت کرده و حتماً آن را همراه مدارکتان ارائه دهید.

شرایط کلی اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های ایتالیا

بعد از آماده‎سازی و ترجمه رسمی ایتالیایی مدارک خود می‌توانید برای اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه‎ های ایتالیا اقدام کنید. اما پیش از انجام این کار بهتر است اطلاعات کامل‎ تری در رابطه با شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا به دست آورید. در این کشور امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فراهم است.

اما نمره آیلتس در اخذ بورسیه اهمیت دارد و دانشجویان مقاطع کارشناسی برای دریافت بورسیه باید مدرک آیلتس در سطح ۶ یا مدرک زبان ایتالیایی در سطح B1 را ارائه دهند. در مقطع  کارشناسی ارشد با ارائه مدرک آیلتس در سطح 6.5 یا مدرک زبان ایتالیایی در سطح B2 امکان اخذ بورسیه تحصیلی فراهم می‌ شود. اما دانشجویان مقطع دکترا باید حداقل مدرک آیلتس در سطح ۷ را ارائه دهند.

در این کشور بورسیه‌ های تحصیلی مختلفی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود که از آنها می‌ توان به بورسیه دولتی، بورسیه EDISU پایمونت و بورسیه دانشگاه‌ های این کشور اشاره کرد که در بخش بعدی به بررسی شرایط بورسیه دانشگاه‌ های ایتالیا می‌ پردازیم.