ویزا برای تحصیل پزشکی در ایتالیا

شرایط دریافت ویزا برای تحصیل پزشکی در ایتالیا

بسیاری از افراد علاقهمندند شرایط تحصیل رایگان ایتالیا را بدانند. در ایتالیا با دریافت بورسیه پزشکی امکان تحصیل رایگان و یا استفاده از کمک هزینه تحصیلی وجود دارد، اما به طور کلی تحصیل در ایتالیا رایگان نیست!

در صورتی که قصد دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا را دارید ابتدا باید در آزمون IMAT شرکت کرده و حداقل نمره قبولی را به دست آورید. این آزمون سالانه یک بار برگزار شده و در صورت قبولی در آن بدون نیاز به مصاحبه میتوانید برای تحصیل پزشکی در دانشگاههای ایتالیا اقدام کنید.

خوشبختانه برای شرکت در این آزمون نیازی به ارائه توصیه نامه وجود ندارد و معدل دیپلم نیز در امکان شرکت در آن بیتاثیر است. آزمون IMAT شامل ۶۰ سوال در چهار بخش شیمی، زیست، ریاضی و فیزیک و اطلاعات عمومی است که برای پاسخ به آنها ۱۰۰ دقیقه زمان در اختیار شرکتکنندگان قرار میگیرد. با قبولی در این آزمون میتوانید مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را آماده کرده و سپس به این کشور زیبا مهاجرت کنید.

برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی برای تحصیل رشته پزشکی در ایتالیا نیازی به قبولی در کنکور کشور مبدا نیست. بنابراین افرادی که تحصیلات ۱۲ ساله خود را در مدرسه گذرانده باشند و در آزمون IMAT پذیرفته شوند میتوانند برای اخذ ویزا اقدام کنند.