روش‌های مهاجرت به آلمان

روش‌های مهاجرت به آلمان

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت کاری

مهاجرت از طریق دوره‌های زبان، دوره‌های آموزش فنی حرفه‌ای مانند آوسبیلدونگ

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت از طریق ازدواج

مهاجرت از طریق تولد

پناهندگی

مهاجرت تحصیلی به آلمان

کشور آلمان یکی از به صرفه‌ ترین و بهترین کشورهای جهان برای تحصیل است. از آنجایی که اکثریت دانشگاه‌های این کشور دولتی هستند، تحصیل در آن‌ها تقریبا رایگان بوده  مهاجرت به آلمان برای تحصیل به علت هزینه پایین آن در میان دانشجویان ایرانی نیز محبوبیت زیادی دارد. رشته‌های مهندسی، حقوق، علوم پایه و اقتصاد و دانشگاه‌های دانشگاه فریه برلین، هامبولت برلین، دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ و دانشگاه هایدلبرگ از مشهورترین گزینه‌های تحصیل در میان دانشجویان بین‌المللی هستند.

یکی دیگر از مزیت‌های تحصیل در آلمان، پیوندهای دانشگاه با محیط شغلی است، به نحوی که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی با سهولت بیشتری می‌توانند از فرصت‌های استخدامی بهره‌مند شوند. همچنین آن‌ها در طول دوران تحصیلشان نیز می‌توانند به مدت 20 ساعت در هفته کار کرده و علاوه بر پرداخت هزینه‌های زندگی خود، مهارت‌های شغلی مفیدی کسب کنند.

مهاجرت کاری به آلمان

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به آلمان، دریافت مجوز کاری برای استخدام در این کشور است. بازار کار و اقتصاد آلمان از ثبات بسیار خوبی برخوردار بوده، همچنین نرخ بیکاری در آن بسیار پایین است. برای دریافت ویزای کاری آلمان رقابت شدیدی جریان دارد، زیرا سیاست‌های جدید مهاجرتی این کشور تنها به نیروی کار متخصص و ماهر مجوز کار اعطا کرده و متقاضیان باید توانایی‌ها و مهارت‌های شغلی قابل توجهی در رشته خود داشته باشند.

علاقه‌مندان به کار در آلمان می‌توانند از طریق روش‌های مختلفی چون ویزای جستجوی کار، ویزای کار و ویزای خود اشتغالی اقدام کنند. مدت زمان ویزای جستجوی کار 6 ماه بوده و متقاضیان در صورت پیدا کردن شغل مناسب در این بازه زمانی، می‌توانند ویزای خود را تمدید کنند. روش دیگر مهاجرت کاری به آلمان از طریق دریافت جاب آفر است، افرادی که توانسته‌ باشند از طریق کارفرمایی معتبر داخل آلمان پیشنهادی شغلی دریافت کنند، می‌توانند برای ویزای کاری دو ساله این کشور اقدام کنند. برای درخواست اقامت دائم آلمان، داشتن حداقل 5 سال سابقه کاری و برای درخواست تابعیت، حداقل 8 سال زندگی در این کشور الزامی است.

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

افرادی که قصد ازدواج با شهروندی آلمانی و یا فرد دارنده اقامت دائم این کشور را دارند، می‌توانند از طریق اخذ ویزای ازدواج آلمان وارد این کشور شوند و به طور قانونی ازدواج کنند. متقاضیان باید هر دو بیش از 18 سال سن داشته، از تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی خود در آلمان برخوردار باشند و دانش زبان آلمانی آن‌ها در سطح حداقل A1 باشد. توجه داشته باشید که تمامی درخواست‌های ازدواج برای جلوگیری از صوری بودن بررسی شده و بهتر است که افراد تنها در صورت داشتن علاقه واقعی دست به ازدواج بزنند. پس از ازدواج امکان دریافت اقامت دائم برای همسر وجود داشته، با گذشت دو سال از زندگی مشترک و سه سال اقامت در آلمان، می‌توان برای اخذ تابعیت درخواست داد.

مهاجرت به آلمان از طریق تولد

آلمان از جمله کشورهایی است که از قاعده خون در زمینه تولد پیروی می‌کند، یعنی برای آنکه فرزند متولد شده در خاک این کشور تابعیت آلمان را دریافت کند باید حداقل یکی از والدین او آلمانی باشد. اگرچه در شرایطی خاص امکان دریافت تابعیت صرف نظر از تابعیت والدین وجود دارد. در حالت دوم فرزند متولد شده تا قبل از 21 سالگی می‌تواند برای اخذ تابعیت آلمان در صورت برخوردار بودن از یکی از شرایط زیر درخواست دهد:

حداقل 8 سال از زندگی خود را در این کشور گذرانده،

6 سال در یکی از مدارس آلمانی تحصیل کرده،

از دانشگاهی آلمانی فارغ‌التحصیل شده،

آموزشی فنی و حرفه‌ای را در این کشور به پایان رسانده باشد.

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی از نامناسب ‌ترین روش‌های مهاجرت در جهان است ، زیرا پناهندگان به صورت غیرقانونی وارد کشور مقصد شده و باید شرایط خاصی همچون اقامت در کمپ‌های پناهندگی را از سر بگذرانند . پناهندگان افرادی هستند که به دلیل شرایط سیاسی، اجتماعی و یا اعتقادی نامناسب در کشور خود، مجبور به ترک آن شده و امکان بازگشت به آن را ندارند. تمامی پناهندگان به کشور آلمان باید ابتدا دلیل قانع‌کننده‌ای ارائه دهند که در صورت کافی نبودن دلیل و یا رد آن، دیپورت می‌شوند.

-ترجمه آنلاین از طریق واتساپ
☎️ تماس دفاتر:
پونک:
02144442131
واتساپ پونک
wa.me/989388959590
واتساپ سعادت آباد
wa.me/989054844824
انقلاب:
02122882330
واتساپ انقلاب
wa.me/989054844828
واتساپ میرداماد
wa.me/989022232572
ادرس سایت:
https://hezareh3.com