اپلای چیست

 

اپلای چیست؟ مراحل و نکات کلیدی یک اپلای تحصیلی موفق

بسیاری از دانشجویان هنگام تحصیل در دانشگاه دوست دارند که در یک دانشگاه خارجی و معتبر ادامه تحصیل دهند. با این کار هم مسیر علمی و رشد تحصیلی خودشان را جلو می برند و هم تجربه زندگی در یک کشور  پیشرفته را به دست می آورند..

اصلا مهم نیست که الان در چه رشته تحصیل می کنید پزشکی، پیراپزشکی، مهندسی ،علوم پایه و علوم انسانی یا در چه دانشگاهی ( دولتی، آزاد یا غیر انتفاعی و حتی پیام نور). دانشگاه های خارجی به دنبال افراد با سابقه پژوهشی یا مهارت های کاربردی بالا هستند نه مدرک و اسم دانشگاه، پس شما هم با هر مدرک از هر دانشگاهی امکان اپلای کردن و حتی دریافت پذیرش را دارید.

مقدمات اپلای

به معنی درخواست کردن و تقاضا داشتن است و در موقعیت های مختلف به کار می رود. مثلا اپلای ویزا، اپلای تحصیلی و …  در مورد تحصیلی، اپلای کردن به معنی ارسال مدارک و شرایط دانشجو به یک دانشگاه و تقاضا برای ادامه تحصیل در آن دانشگاه است. بنابراین برای تحصیل در دانشگاه های خارجی  اول باید یک سری مدارک و شرایط را تهیه کنیم که عبارت اند از

 با چشم باز و دید وسیع دانشگاه خود را انتخاب کنید

دانشجویی در یک کشور خارجی بین 3 تا 5 سال زمانبر است پس کشوری که انتخاب می کنید باید با شرایط و روحیات شما سازگار باشد. اگر در یک شهر با جمعیت بالای یک میلیون نفر زندگی می کنید ادامه تحصیل در یک شهر با جمعیت 200 هزار نفر شاید سخت باشد. آب و هوا مسئله دیگری است که باید به ان توجه کرد. مهاجرت از یک کشور گرم و خشک به یک کشور سرد با یخبندان های طولانی مثل کانادا مشکلاتی را ایجاد می کند. اپلای آمریکا از مواردی است که نکات زیادی را باید در مورد شهر مورد نظر و فاند و … را در نظر بگیرید. همچنین به رشته و گرایش انتخابیتان دقت کنید و رشته ها و گرایش هایی را که دوست ندارید انتخاب نکنید..

 برای مقاطع ارشد و دکتری اپلای کنید نه کارشناسی

 ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی برای تمام مقاطع امکان پذیر است. اگر قصد اپلای برای مقطع کارشناسی را دارید این مقاله کمکی به شما نمی کند اما برای اپلای کارشناسی ارشد و دکتری تمام نکات و مراحل مورد نیاز را در این مجله برای شما توضیح می دهیم. توصیه مهم برای دانشجویان این است که مدرک لیسانس در رشته مورد علاقه خود را در ایران بگیرند و برای مقاطع بالاتر اپلای کنند چرا که در ایران هزینه کمتری برای تحصیل می دهند و هم با پایه و اصول رشته خود و گرایش ها و زمینه های تحقیقاتی آن بیشتر آشنا می شوند و در انتخاب دانشگاه مقصد خود برای اپلای انتخاب درست و بهتری دارند.

 مدارک اولیه را آماده کنید

از جمله مهمترین مدارکی که به آن نیاز دارید عبارت اند از:

یا همان انگیزه نامه، باید یک انگیزه نامه قوی و تاثیر گذار بنویسید

سابقه تحصیلی و پژوهشی خود را طبق اصول و حرفه ای اماده کنی

مدرک زبان: یک مدرک زبان معتبر مثل ایلتس (6/5-7) یا تافل (90-100) مناسب است

آزاد سازی مدرک ( فقط دانشجویان دانشگاه های دولتی که روزانه بودند)

آماده کردن اکسل انتخاب دانشگاه برای کشور ها و دانشگاه های مورد مختلف

-ارتباط با اساتید(ایمیلی یا تلفنی ): برای بسیاری از دانشگاه ها قبل از اپلای باید با یک استاد راهنما هماهنگ کنید

خود اپلای چیست ؟

پس از آماده کردن مدارک بالا و شرایط گفته شده باید قبل از پایان مهلت اپلای (deadline) به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید و با پر کردن فرم ها و بارگذاری مدارک درخواست خود را ارائه دهید بهترین پاسخ برای چگونه اپلای کنیم. پس از آن دانشگاه ها شرایط شما را بررسی می کنند و احتمالا با شما مصاحبه اسکایپ می کنند و با دیگر دانشجویان که از سراسر دنیا اپلای می کنند مقایسه می کنند. یک یا چند دانشجو را انتخاب می کنند و با توجه به شرایط دانشجو به آن ها کمک هزینه تحصیلی(fund) می دهند. این نتایج معمولا 3 تا 4  ماه پس از ارسال مدارک روی سایت دانشگاه قرار می گیرد.

بعد از اپلای گرفتن  و اخذ پذیرش

پس از ان که نتایج مشخص شد باید با نامه پذیرشی که از دانشگاه می گیرید برای ویزای تحصیلی آن کشور اقدام کنید. برای این کار باید:

-نامه پذیرش خود را از دانشگاه بگیرید: پس از پذیرش گرفتن از دانشگاه، نامه ای دریافت خواهید کرد که مشخصات شما و فاند دریافتی و برنامه قبول شده در آن نوشته می شود.

-اقدام برای ویزای دانشجویی: به سایت های اداره مهاجرت کشور مورد نظر مراجعه کنید و برای ویزای دانشجویی درخواست بدهید. بسیاری از کشور ها از جمله آمریکا و کانادا  دارای مصاحبه برای ویزا هستند و باید با تعیین وقت مصاحبه از سفارت به مصاحبه بروید.

-خروج از کشور: پس از اخذ ویزای دانشجویی خود با تهیه بلیط و رزرو محل اقامت خود به کشور مورد نظر مهاجرت کنید.

دارالترجمه هزاره سوم
اماده ارائه کلیه خدمات ترجمه در کوتاه ترین زمان
۱- ترجمه رسمی به کلیه زبان های زنده دنیا.انگلیسی/ترکی /آلمانی/عربی/ایتالیایی/فرانسوی/اسپانیایی و….
۲- ترجمه رسمی کلیه مدارک هویتی و تحصیلی
۳-اخذ تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه
۴-اخذ تاییدیه کلیه سفارت ها
۵-ارسال و دریافت رایگان مدارک
۶-ترجمه آنلاین از طریق واتساپ
☎️ تماس شعب:
پونک:
02144442131
واتساپ پونک
wa.me/989388959590
سعادت آباد:
02122136326
واتساپ سعادت آباد
wa.me/989054844824
انقلاب:
02122882330
واتساپ انقلاب
wa.me/989054844828
میرداماد:
02122882330
واتساپ میرداماد
wa.me/989022232572
ادرس سایت:
https://hezareh3.com

 

fCipPkYalUcE گفت:
INgjXpiDaYSFCezs
BcVjlbtY گفت:
ZMBHWTySFJjLpn