کار در ترکیه،

جستجوی کار در ترکیه ،بهترین اقدام برای کار در ترکیه این است قبل از رسیدن به ترکیه یک شغل را برای خود پیدا کنید که این امر باعث افزایش شانس برای بدست آوردن به موقع ویزا و اقامت می باشد. اگر شما به دنبال تدریس زبان انگلیسی هستید، سایت  Dave´s ESL Cafe و TEFL لیست های جدیدی از مشاغل را ارائه می کنند؛روزنامه ها و مجلات بین المللی با بخش های آگهی ممکن است لیستهای کار در ترکیه را داشته باشند. اگر قبل از ورود به ترکیه، شغلی نداشته باشید، برای یک ماجراجویی خودتان را آماده کنید.

شرایط کار در ترکیه : کار در ترکیه شرایط خاصی دارد که می توانید با رعایت کردن آنها و درخواست ویزای کار در ترکیه ، در آن کشور مشغول به کار شوید. فرصت های شغلی برای مهاجران در ترکیه محدود است. مهاجران خارجی در شغل های پزشکی یا حقوقی نمی توانند مشغول به کار شوند و بسیاری از کارهایی که در دسترس هستند حقوقشان ناچیز است و همچنین قانون مشابهی وجود دارد که مشخص می کند در صورت داشتن کسب و کار برای خودشان، چه خدماتی را اجازه دارند ارائه بدهند.مهاجرانی که با ساکنین ترکیه ازدواج کرده اند یا تابعیت ترکیه را دارند شامل محدودیت قوانین کار نمی شوند.

کار در ترکیه برای مهاجران ، اکثر مهاجرانی که متقاضی کار در ترکیه هستند، با امنیت کار می کنند. با وجود نداشتن بیمه و دریافت حقوق ناچیز ، در سالهای گذشته ، بسیاری از خارجی ها به طور غیرقانونی وارد ترکیه شده و مشغول به کار شده اند شغل های غیر مجاز مهاجران برای کار در ترکیه فعالیت مهاجران در بخش هایی از جمله امنیت ، دریانوردی ، پرستاری ، دندانپزشکی ، دامپزشکی و داروخانه ممنوع است. آنها همچنین نمی توانند در دفتر اسناد رسمی و امور حقوقی کار کنند.

شغل های مجاز مهاجران برای کار در ترکیه : برخی از افراد خارجی می خواهند با استفاده از زبان مادری خود یک راهنمای تور باشند. این کار به چندین سال آموزش نیاز دارد. کارهای فصلی مانند مشاوره سفر یا کارمند در هتل ها برای خارجی ها مناسب است.بسیاری از مهاجران در شعبه های ترکی شرکت های خارجی، سفارت خانه های خارجی یا سازمانهای غیردولتی  (NGO)مشغول به کار هستند. مشاغل آموزش زبان در سرتاسر ترکیه زیاد است و در حد گذراندن زندگی پول پرداخت می کنند.کار در ترکیه در حوزه گردشگری بسیار مشکل می باشد و اکثر کارفرمایان (حداقل در رستوران، کافه ها و مغازه های دیگر) ترجیحا از انگلیسی زبانان با حقوق بسیار ناچیز استفاده می کنند. مشاغل در هتل ها و مسافرخانه ها حقوق بهتری دارند اما آنها کمتر در دسترس هستند.کار در ترکیه به صورت نیمه وقت بخصوص در گردشگری، در سراسر ترکیه در دسترس است. برای به حداکثر رساندن شانس خود برای یافتن کار در ترکیه ، در مارس یا آپریل ، به ترکیه مهاجرت کنید .اگر شما در یک شهر بزرگ کار می کنید ، ممکن است آگهی های استخدام در خوابگاههای دانشجویی پیدا کنید. در غیر اینصورت، کافه ها، رستورانها، هتل ها و کلوب ها را ببینید ، هرجا که ممکن است نیاز به نیرو داشته باشد. توجه داشته باشید که بسیاری از مشاغل نیمه وقت به صورت نقدی پرداخت می شود و کارفرمایان از ویزای کار حمایت نمی کنند. شما باید آگاه باشید که در بسیاری از موارد شما به طور قانونی کار می کنید و نباید انتظار حمایت از کارفرمایان را داشته باشید.

 مشاغل دیگر برای کار در ترکیه :اگر شما قصد دارید به عنوان پرستار بچه کار کنید، پورتال های آنلاین Angelo-Nannies می تواند به شما کمک کند تا جایی را برای کار در ترکیه پیدا کنید.  به پرستار بچه نسبتاً حقوق خوب پرداخت می شود ( البته در مقایسه با کارکنان بار و رستورانها ) و اغلب آنها از سوی خانواده های ترکی اسکان داده می شوند. انتظار می رود که ساعت های طولانی را کار کنند. این تجربه با هر کارفرما فرق می کند. شغل های گوناگون به صورت آنلاین در JobLink ترکیه ارسال می شود و اینها شامل موقعیتهای کسب و کار و فن آوری هستند . در نهایت شما ممکن است بخش های آگهی را در مجلۀ مهاجرین از قبیل Land of lights که معمولاً به انجمن های محلی خدمت می کنند را چک کنید.

درخواست های رسمی کار در ترکیه : اجزای اساسی یک درخواست کار در ترکیه همانند بسیاری از کشورهاست. یک نامه پوششی (cover letter) و یک تاریخچه مختصری از زندگی و CV تهیه کنید. برنامه تحصیلی باید حدود یک صفحه باشد (در دو صفحه اگر کاملا ضروری باشد) و باید به خوبی سازماندهی شده باشد و خواندن آن اسان باشد. علاوه بر اسم شما و اطلاعات تماس باید فهرست کار و تجربیات آموزشی به ترتیب زمانی، در سوم شخص مفرد نوشته شده باشد. همچنین شامل اطلاعات تماس و کارفرمایان گذشته باشد. کارفرمای احتمالی شما ممکن است با آنها تماس بگیرد. اگر اطلاعات تماس مرجع را در رزومه خود ذکر نکنید، کارفرمای شما احتمالاً به شما شک خواهد کرد.

قانون کار در ترکیه ساعت، فرهنگ، شرایط کاری : قانون کار در ترکیه ، ساعت کاری را 45 ساعت در هفته تعیین می کند. شرکتهای بزرگ از ساعت 8 و نیم صبح تا 17 دوشنبه تا جمعه باز هستند هرچند که این اغلب بسته به شغل تغییر می کند. علی رغم این قانون ، یک هفته کار استاندارد در ترکیه وجود ندارد. در حالیکه کارمندان شرکتها می توانند 45 ساعت در هفته با اضافه کاری کم کار کنند ، اما مهاجرانی که در صنعت گردشگری کار می کنند )بخصوص در بار و رستوران) ممکن است ساعتهای طولانی تری را به خود اختصاص دهند. کارگران ترکی در سن 15 سالگی واجد شرایط اشتغال کامل هستند. کودکان 13 ساله واجد شرایط برای اشتغال پاره وقت هستند تا زمانی که کار فیزیکی برای آنها سخت نباشد و همچنین آنها در مدرسه حضور دارند.

مجوز کار در ترکیه : هر خارجی ای که در ترکیه کار می کند ، مستلزم اجازه کار معتبر است. این مجوزها توسط وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه (MLSS)   صادر می شود. بیشتر مهاجران باید برای مجوز کارشان همزمان با ویزای کاری اقدام کنند. این بدین معنی است که ویزای کار مورد درخواستی خود را به سفارت یا کنسولگری ترکیه درکشور خودتان ارائه می دهید، درحالیکه کارفرمای شما مدارک مورد نیاز را به MLSS ارسال می کند. با این وجود ممکن است درخواست برای مجوز کار از داخل ترکیه باشد. مهاجران واجد شرایط انجام چنین کاری هستند اگر قبلاً مجوز اقامت با حداقل شش ماه اعتبار باقیمانده داشته باشند. مهاجرانی که به عنوان توریست وارد ترکیه می شوند واجد شرایط اجازۀ کار نیستند.

روند درخواست مجوز کار در ترکیه : برای کار در ترکیه صرف نظر از اینکه از داخل یا خارج ترکیه برای مجوز کار درخواست می کنید، شما احتیاج دارید که یک قرارداد کاری یا پیشنهاد شغلی داشته باشید. هنگامی که شما و کارفرمایتان درخواست خود را ارائه کردید، MLSS  بین نود روز این درخواست را بررسی خواهد کرد. اگر درخواست شما تایید شده باشد، شما باید به صورت حضوری به سفارت ترکیه بروید تا مهر مجوز و ویزای کار در ترکیه، در پاسپورت شما زده شود. اگر از داخل ترکیه درخواست می کنید، می توانید مجوز خود را از دفتر MLSS  در آنکارا پیگیری کنید. سرانجام باید ظرف 30 روز از زمان ورود خود به ترکیه درخواست اجازۀ اقامت کنید. درخواست خود را در ایستگاه پلیس محلی شعبه مهاجران در نزدیک به محل کارفرمای خود بدهید. شما اجازۀ کار کردن ندارید تا زمانیکه ویزا، مجوز کار و اجازۀ اقامت خود را بدست آورید.

دارالترجمه هزاره سوم
اماده ارائه کلیه خدمات ترجمه در کوتاه ترین زمان
۱- ترجمه رسمی به کلیه زبان های زنده دنیا.انگلیسی/ترکی /آلمانی/عربی/ایتالیایی/فرانسوی/اسپانیایی و….
۲- ترجمه رسمی کلیه مدارک هویتی و تحصیلی
۳-اخذ تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه
۴-اخذ تاییدیه کلیه سفارت ها
۵-ارسال و دریافت رایگان مدارک
۶-ترجمه آنلاین از طریق واتساپ
☎️ تماس شعب:
پونک:
02144442131
واتساپ پونک
wa.me/989388959590
سعادت آباد:
02122136326
واتساپ سعادت آباد
wa.me/989054844824
انقلاب:
02122882330
واتساپ انقلاب
wa.me/989054844828
میرداماد:
02122882330
واتساپ میرداماد
wa.me/989022232572
ادرس سایت:
https://hezareh3.com.

خدمات دارالترجمه رسمی ترکی  هزاره سوم : ، ترجمه رسمی مدارک ترکی استانبولی فوری، ترجمه رسمی فوری، دارالترجمه رسمی تهران دارالترجمه میرداماد       تلفن ثابت: 22882330-021                                                 واتساپ : 2232572-0902

ایمیل : mirdamadtranslator@gmail.com

 

ایسان مجیدی گفت:
مطالب خیلی مفیدی بود تشکر
taghavi گفت:
دارالترجمه رسمی هزاره سوم با کارمندان خوبش خیلی عالی عمل میکنند
saedi گفت:
خدمات ترجمه سریع دارالترجمتون خیلی به من کمک کرد ممنون
mousavi1350 گفت:
دارالترجمه تون خیلی به موقع کاررو تحویل داد ازتون ممنونم
هزینه دولتی بود خیلی منصفانه بود