تاپو یا سند مالکیت

تاپو یا سند مالکیت چیست؟

تاپو در زبان ساده همان سند مالکیت می‌باشند، به سندهای رسمی و قانونی که حق مالکیت اموال را نشان می‌دهند تاپو گفته می‌شود. اگر تا کنون قصد خرید ملک در ترکیه را داشتید حتما چندین بار اسم تاپو را شنیده‌اید. به طور کلی می‌توان گفن تاپو یک سند برای اثبات کردن مالکیت ملک خود است و مشخصات صاحب ملک مانند نام و نام خانوادگی و … در این سند وجود دارد.

برای به دست آوردن سند مالکیت ملک در ترکیه یا همان تاپو باید به اداره ثبت املاک و مستغلات تاپو مراجعه نمایید تا این سند به طور رسمی در آرشیو اداره ثبت و مهر و موم بشود. برای مراجعه کردن به اداره ثبت تاپو بهتر است یک مترجم همراه شما باشد و باید در نظر داشته باشید که بعد از امضای سند مالکیت، شما صاحب تمامی امتیازات ملک خود خواهید بود.

معرفی و بررسی انواع تاپو

سند مالکیت در ترکیه یا همان تاپو دارای دو رنگ متفاوت هستند قرمز و آبی می‌باشد، هر کدام از این سندها دارای هدف خاصی می‌باشند که با توجه به رنگشان آن‌ها را شناسایی می‌کنند.

معرفی انواع تاپو

  • بررسی تاپو آبی ترکیه

سند مالکیت یا همان تاپوی آبی سندی است که نشان می‌دهد ملک خریداری شده شما یک زمین می‌باشد و هنوز ساخته نشده و یا تازه شروع به ساخته شدن کرده است. به طور کلی تاپوی آبی برای زمین های بدون مجوز ساخت صادر می‌شود.

  • بررسی تاپو قرمز ترکیه

بعد از تمام شدن ساخت و ساز ملک، سند مالکیت قرمز صادر می‌شود که این سند سهم مشخص شده هر فرد و فضاهای قابل از ملک را به افراد نشان می‌دهد. سند مالکیت با همان تاپوی قرمز برای ملک‌هایی صادر می‌شود که مالکیت طبقات را دریافت کرده باشند و ملک مسکونی‌ای را خریداره کرده باشند.

اگر شما قصد خرید آپارتمان در ترکیه را دارید سند قرمز را دریافت خواهید کرد و باید توجه داشته باشید که این سند برای گرفتن شهروندی ترکیه یا اقامت بسیار تاثیر گذار می‌باشد. سند مالکیت یا تاپوی قرمز ترکیه نیز به دو دسته تقسیم می‌شود که شامل:

اداره تاپو و کاداستر

اداره تاپو در واقع همان اداره مسکن ترکیه می‌باشد و یک ضامن قانونی برای شفاف بودن معاملات ملکی می‌باشد. اداره تاپو مسئولیت صدور سند ملک و دادن اطلاعات در مورد معتبر بودن سند را داردو برای دریافت سند مالکیت خود در ترکیه، باید به این اداره مراجعه نمایید.

اداره کاداستر

 مدارک لازم برای انتقال تاپو

برای انتقال سند مالک یا همان تاپو باید از قبل مدارکی را تهیه و آماده کرده باشید که این مدارک شامل:

  1. سند ملک مورد نظر
  2. داشتن بیمه نامه
  3. عکس از فروشنده و خریدار
  4. حضور مترجم
  5. نامه شهرداری و نامه پایان کار
  6. وکالت نامه تایید شده توسط قوه قضاییه ایران که عکس دار باشد
  7. دریافت کد مالیاتی
  8. داشتن پاسپون با گارت ملی یا شناسنامه ترجمه شده

سیستم تاپوتاکاس چیست؟

هدف سیستم تاپوتاکاس، جلوگیری از ایجاد مشکلات احتمالی برای خریدار و فروشنده در هنگام انتقال پول می‌باشد، این سیتم به ما کمک می‌کند تا بتوانیم به راحتی پول خود را به فروشنده انتقال بدهیم و بتوانیم با کمترین هزینه و ریسک انتقال پول را انجام بدهیم.

به طور کلی برای خرید و فروش ملک در ترکیه، سیستم تاپوتاکاس کمک بسیاری به خریدار و فروشنده برای انتقال پول می‌کند ویک سیستم بسیار امن برای جا به جایی پول می‌باشد.

سیستم تاپوتاکاس

نکات مهم در هنگام خرید ملک در ترکیه

در هنگام خرید ملک و گرفتن تاپو باید به نکاتی توجه داشته باشید تا در انجام انتقال سند با مشکلی مواجه نشوید این نکات به شرح زیر می‌باشد:

  1. کمک گرفتن از یک کارشناس کاربلد برای جلوگیری از کلاه برداری
  2. فقط 10% از مبلغ را به صورت بیانه پرداخت کنید و بقیه آن را در روز انتقال سند پرداخت نمایید.
  3. هیچ مبلغی را قبل از اینکه به تمامی مسائل ملک آگاه نشده‌ اید پرداخت نکنید.
  4. قبل از تنظیم کردن قرار داد یک کپی از سند داشته باشید.
  5. دقت داشته باشید در سند همان چیزی را که توافق کرده‌اید نوشته شده باشد.

خدمات دارالترجمه رسمی ترکی  هزاره سوم : ، ترجمه رسمی مدارک ترکی استانبولی فوری، ترجمه رسمی فوری، دارالترجمه رسمی تهران ،

دارالترجمه میرداماد       تلفن ثابت: 22882330-021                                                 واتساپ : 2232572-0902

ایمیل : mirdamadtranslator@gmail.com

 

 

میلاد گفت:
سلام من ایران نیستم مدارکم رو اوردم دفتر شما ترجمه کرد و مهردادگستری هم زد ممنون خیلی عالی و تمیز همه چی بهم تحویل دادین .خدا خیرتون بده
shima گفت:
من یکسری مدارک دادم شما به زبان المانی واسم ترجمه کردین واقعا فکر نمیکردم انقدر سریع بهم تحویل بدین و ممنون از دقت بالا و کیفیت کارتون