قواعد نگارش ایمیل برای اخذ پذیرش تحصیلی


ایمیل زدن در مراحل اخذ پذیرش تحصیلی را چه زمانی و از کجا شروع کنیم؟
برای شروع مکاتبه با استاد بهتر است برخی نکات را بدانید تا به درستی به هدف خود نزدیک شوید. ممکن است در ابتدا به نظر برسد ایمیل اول چندان اهمیتی ندارد، اما به اندازه‌ای این ایمیل اهمیت دارد که اگر به درستی انجام و ارسال نشود هیچگونه ارتباطی بین شما و استاد برقرار نخواهد شد و شما پذیرش تحصیلی در کشور مقصد را از دست می‌دهید. در مورد استاد تحقیق کنید از زمینه‌های تحقیقاتی، مقالات اخیر و علایق او مطلع شوید. همچنین زمان ارسال ایمیل به استاد را درست انتخاب کنید. ارسال ایمیل در روزهای تعطیل و آخر وقت اداری کشور و یا در ساعت‌های آخر شب کشور مقصد کار چندان درستی نیست. برای اطلاع از زمان هر شهر و کشور از انواع نرم‌افزار‌ها می‌توانید استفاده کنید.

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی از طریق ارسال ایمیل
سعی کنید ایمیل را طوری بنویسید تا توجه استاد را در نگاه اول جلب کند. با توجه به حجم بالای تعداد ایمیل‌ها باید ایمیل شما متفاوت و خاص باشد تا توجه یک استاد باتجربه را جلب کرده و او را ترغیب کند تا ایمیل شما را باز کند. ایمیل اول به منزله cover letterr است، یعنی انگیزشی، این ایمیل باید مشخص کند چرا شما دانشجوی مناسبی برای همکاری با استاد هستید. در این راه باید به نکاتی دقت کنید که ممکن است در ابتدا ساده و آسان به نظر برسند اما در نتیجه و رسیدن به هدف شما را یاری می‌کنند.
•    موضوع ایمیل :
Subject باید به دقت انتخاب شود تا نظر استاد را به خود جلب کند. از موضوعات خاص و در حیطه‌ی تحقیقاتی استاد انتخاب کنید. بنابراین قبل از ارسال ایمیل باید استاد را به خوبی شناسایی کنید، صفحه‌‌ی شخصی استاد را کاملا مطالعه کرده، مقالات او را بررسی کنید. در صورتی که این مرحله را به درستی انجام دهید، استاد ترغیب می‌شود ایمیل شما را باز کند.
•    متن ایمیل :
با باز کردن ایمیل شما توسط استاد، شما فرصتی برای ابراز وجود و خودنمایی خواهید داشت. باید استاد را به خودتان علاقه‌مند کنید، در این راه سعی کنید متن ایمیل را طوری تنظیم کنید که استاد ترغیب به همکاری با شما شود، در صورت خوش شانس بودن ممکن است به شما پاسخ دهد. دقت کنید متن شما هیچ گونه غلط املایی و نگارشی نداشته باشد و هرگز از اصطلاحات و کلمات مخفف استفاده نکنید. فاصله بین خطوط، نوع قلم متن، قالب‌بندی و پاراگراف‌بندی مناسبی را انتخاب کنید.
•    مقدمه ایمیل :
به طور واضح از خواسته خود، وضعیت و هدف خود صحبت کنید. نحوه آشنایی برای اساتید بسیار مهم هستند، اگر از طریق مقاله با او آشنا شدید حتما ذکر کنید و حتی می‌توانید درباره‌ی خود مقاله و نکات آن مطالبی را بیان کنید و یا اگر از طریق استاد دیگری با او آشنا شدید، بگویید. در این بخش زمینه‌ی تحقیقاتی استاد و زمینه‌ی مورد علاقه خودتان را مختصر شرح دهید.
•    بدنه‌ی ایمیل:
در این بخش باید اشتیاق خود به زمینه‌ی تحقیق و استاد را بیان کنید. سرسختی و کوشا بودن خود را به استاد نشان دهید تا بتواند روی شما حساب باز کند. بهتر است نقاط قوت خود را بگویید و همه‌ی رزومه خود را شرح ندهید و فایل آن را به ایمیل پیوست کنید. ارسال رزومه را با روش لینک خارجی اصلا انجام ندهید. در این قسمت مقالاتی که چاپ کردید، مقالاتی که در حال داوری هستند، خلاقیت‌ها و دست آوردهای خود را بیان کنید. در مورد بورسیه در این ایمیل صحبتی نکنید، زیرا امتیاز مثبتی برای شما نخواهد داشت. در صورت نیاز به اخذ بورسیه، موضوع را در ایمیل‌های بعدی اشاره کنید.
•    جمع‌بندی ایمیل:
در این قسمت دوباره از توانایی‌های خود بگویید. این که چرا گزینه‌‌ی مناسبی برای همکاری هستید. همچنین درخواست مصاحبه آنلاین گزینه‌‌ی مناسبی در این بخش است و تاثیر روانی مثبتی روی استاد و نظر او می‌گذارد. در صورت داشتن ایده در خصوص زمینه تحقیقاتی آن را بیان کنید و این امر برای استاد بسیار جذاب است که شما درگیر موضوع شده‌اید.

دارالترجمه هزاره سوم
اماده ارائه کلیه خدمات ترجمه در کوتاه ترین زمان
۱- ترجمه رسمی به کلیه زبان های زنده دنیا.انگلیسی/ترکی /آلمانی/عربی/ایتالیایی/فرانسوی/اسپانیایی و….
۲- ترجمه رسمی کلیه مدارک هویتی و تحصیلی
۳-اخذ تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه
۴-اخذ تاییدیه کلیه سفارت ها
۵-ارسال و دریافت رایگان مدارک
۶-ترجمه آنلاین از طریق واتساپ
☎️ تماس شعب:
پونک:
02144442131
واتساپ پونک
wa.me/989388959590
سعادت آباد:
02122136326
واتساپ سعادت آباد
wa.me/989054844824
انقلاب:
02122882330
واتساپ انقلاب
wa.me/989054844828
میرداماد:
02122882330
واتساپ میرداماد
wa.me/989022232572
ادرس سایت:
https://hezareh3.com


 


 

 

سوسن گفت:
خیلی ممنون
ali گفت:
سلام من یکسری مدارک واسه ترجمه بهتون دادم بسیار دقیق و منظم تحویل دادین.حتی زودتر از تاریخ .ممنون از رفتار و برخورد خوبتون.