انواع گواهی موقت تحصیلی

انواع گواهی موقت تحصیلی

صدور گواهی موقت تحصیلی بستگی به دانشگاه فارغ التحصیلی دارد. به طور کلی به سه دسته گواهی موقت صادره توسط آموزش و پرورش، گواهی موقت دانشگاه آزاد و گواهی موقت دانشگاه سراسری تقسیم می شود. صدور گواهی موقت نسبت به دانشگاه متفاوت است. زمان آن یک الی سه ماه بعد از پایان تحصیلات می باشد.

                            

اعتبار گواهی موقت تحصیلی

گواهی های موقت با توجه به اسم خود برای مدت زمان محدود صادر می شوند. اعتبار آنها در زمان صدور مشخص می شود. گواهی های موقتی که دارای اعتبار هستند، در طول مدت اعتبار، ارزشی معادل گواهی اصلی دارند. گواهی موقتی که در متن آن جمله تا زمان صدور دانشنامه ذکر شده است برای ارائه به سفارت خانه ها معتبر است. اما در داخل کشور معتبر هستند.

آیا گواهی موقت تحصیلی ارزش ترجمه دارد؟

به مهمترین بخش این مطلب رسیدیم که ترجمه رسمی گواهی موقت تحصیلی آیا امکان پذیر است یا خیر. به صورت کلی پاسخ این سوال خیر است. علت آن هم متن گواهی های موقت است. در بیشتر گواهی های موقت متن “این گواهی ارزش ترجمه نداردذکر شده است، که به مترجم رسمی اطلاع می دهد که امکان ترجمه رسمی این گواهی بر روی سربرگ دادگستری را صلب می کند. و به صورت غیر رسمی ترجمه می گردد .اما اگر گواهی موقت تحصیلی بر روی آن این متن ذکر نشده باشد قابلیت ترجمه رسمی را دارد.

تایید دادگستری و امور خارجه گواهی موقت تحصیلی

در صورتیکه گواهی موقت متن “ارزش ترجمه ندارد” را نداشته باشد بسته به نوع آن به صورت زیر ترجمه رسمی، تایید دادگستری و امور خارجه می شود.

تایید دادگستری گواهی موقت دیپلم

برای تایید گواهی موقت دیپلم شما می بایست تایید تحصیلی برای آن در سیستم آموزش و پرورش درخواست کنید. نکته ای که در زمان درخواست باید به آن توجه کنید مدت اعتبار گواهی موقت است که باید حداقل ۱۰ روز اعتبار داشته باشد. در صورت پایان اعتبار گواهی موقت قابل ترجمه رسمی ندارد.

تایید دادگستری گواهی موقت پیش دانشگاهی

برای تایید دادگستری گواهی موقت پیش دانشگاهی همانند گواهی موقت دیپلم باید عمل کنید. اما توجه داشته باشید که می بایست درخواست جداگانه تایید تحصیلی برای گواهی موقت پیش دانشگاهی ارسال نمایید.

تایید دادگسترسی گواهی موقت دانشگاه آزاد

 

گواهی های موقت صادر شده توسط دانشگاه آزاد به هیچ عنوان قابلیت ترجمه رسمی و تایید دادگستری را ندارد. علت این مهم وجود متن “ارزش ترجمه ندارد” بر روی گواهی است. شما می بایست برای ترجمه و تایید دادگستری حداقل ۶ ماه صبر تا اصل دانشنامه را دریافت کنید وبعد از دریافت مهمور به مهر سازمان مرکزی دانشگاه آزاد نمایید.

تایید دادگستری گواهی موقت دانشگاه سراسری

گواهی های موقت دانشگاه سراسری به دو صورت کلی صادر می شود و بسته به دانشگاه متفاوت است. در بعضی از آنها نوشته شده است “تا صدور مدرک اصلی این گواهی معتبر استکه بعد از تایید سجاد قابلیت تایید دادگستری و امور خارجه را دارد. اما در بعضی دیگر همانند دانشگاه آزاد ارزش ترجمه ندارد.

تایید دادگستری گواهی موقت دانشگاه های زیر نظر علوم پزشکی

دانشگاه های زیر نظر علوم پزشکی به صورت کلی بعد از تایید وزارت بهداشت و درمان قابلیت تایید دادگستری و امور خارجه را دارد

دارالترجمه هزاره سوم
اماده ارائه کلیه خدمات ترجمه در کوتاه ترین زمان
۱- ترجمه رسمی به کلیه زبان های زنده دنیا.انگلیسی/ترکی /آلمانی/عربی/ایتالیایی/فرانسوی/اسپانیایی و….
۲- ترجمه رسمی کلیه مدارک هویتی و تحصیلی
۳-اخذ تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه
۴-اخذ تاییدیه کلیه سفارت ها
۵-ارسال و دریافت رایگان مدارک
۶-ترجمه آنلاین از طریق واتساپ
تماس شعب:
پونک:
02144442131

واتساپ پونک
wa.me/989388959590
سعادت آباد:
02122136326

واتساپ سعادت آباد
wa.me/989054844824
انقلاب:
02122882330

واتساپ انقلاب
wa.me/989054844828
میرداماد:
02122882330

واتساپ میرداماد
wa.me/989022232572
ادرس سایت:
https://hezareh3.com

.